אך בעוד שאנחנו יכולים לאלתר, לחנות רחוק, לחנות בשטחים פתוחים שלעת הצורך משמשים כחנייה, הרי אנשים בעלי נכות, שיש להם כסאות גלגלים או אמצעים אחרים, לא יכולים להרשות לעצמם את זה. הם בוודאי לא יכולים לחנות במקום רחוק, שכן זה יקשה עליהם להתנייד בצורה בטוחה אל המקום אליו הם אמורים להגיע.

זו הסיבה שהמדינה מספקת תג חנייה לנכים. משמעות התג הוא, אישור לחנות בחניות שמורות לנכים וכן במקרים רבים, זה מאפשר גם לחנות במקומות אסורים לבעלי רכבים שאין להם תג נכה או לחנות בצורות שונות, שאינן מפריעות לתנועה.

ההיגיון של התג הוא פשוט, למנוע מצב שכל אחד יעשה זאת. רק מי שיש לו אישור, רק מי שלו אפשרות, בגלל מצבו והתנאים איתם הוא מתמודד, יכול לעשות זאת. חשוב יותר להבין מדוע בכלל יש חניות שמורות לנכים ומי זכאי לקבל תג חנייה שכזה.

מדוע יש חנויות שמורות לנכים

יש פה שילוב של שלושה גורמים עיקריים:

גורם ראשון הוא מעשי. להקל על אנשים עם כסאות גלגלים כאשר הם נוהגים למקומות שונים ומחפשים חנייה. בסופו של דבר, ברגע שיש חנייה שמורה ותג, אזי שהרבה יותר פשוט לתכנן את הנסיעה והרבה יותר פשוט למצוא מקום חנייה קרוב ליעד.

גורם שני הוא תודעתי. אם לא היו חניות שמורות, אז סביר להניח שאנשים עם כסאות גלגלים או אנשים נכים באופן כללי, היו מאוד מתקשים למצוא חנייה באזורים מסוימים, היה להם מאוד קשה להתנייד כמו שהם צריכים, מה שהיה עלול לייצר מצב שהם היו מוותרים על כך. ברגע שנותנים להם את האופציה הזאת, זה מעודד אותם להשתלב בחברה.

גורם שלישי הוא הצורך להבדיל ולחנך. בשביל למנוע מצב בו אנשים בלי תג יתפסו מקומות שיכולים להקל על אנשים נכים, אזי שצריך לסמן איפה מותר להם לחנות. המטרה היא, עם הזמן לייצר מצב שאנשים יהיו מודעים לכך שבמקומות מסוימים אסור להם לחנות, מאחר והחנייה שמורה לנכים.

מי זכאי לתג נכה

בעיקרון, תג נכה יכול לשמש אנשים שהוגדרו על ביטוח לאומי או משרד הביטחון כנכים, חולים, מוגבלות בתנועה, נכות רפואית בהיקף של שישים אחוז לפחות.

ישנם תגים ירוקים שמיועדים לנכים בלי כסא גלגלים, תגים כחולים משמשים נכים עם כסאות גלגלים. נכי משרד הביטחון מקבלים תגים משלהם.

ניתן לקבל עד שני תגים (לשני כלי רכב) כאשר הם חייבים לשרת את מי שנחשב נכה או חולה בבית.